loading...

دانستنیهای فنی خودرو

تجربیات فنی و دانستنیهای تخصصی تعمیر و نگهداری

بازدید : 363
چهارشنبه 9 ارديبهشت 1399 زمان : 12:22

نشستن پشت فرمون خودرویی که موتورش توربو شارژر داره خیلی هیجان‌انگیزه ولی در عین حال محدودیت‌های خاص خودش رو هم داره. موتورهایی که توسط توربو شارژر تقویت شده‌اند، ساختار و نیازهای متفاوتی نسبت به موتورهای تنفس طبیعی دارند. در موتورهای مجهز به توربوشارژ کیفیت بالای روغن موتور و سوخت مصرفی بسیار اهمیت دارند و باید خیلی به مصرف بنزین و روغن و فیلترهای با کیفیت دقت کرد.
استفاده از روغن موتور یا فیلترهای بی کیفیت یا سوخت با عدد اکتان خیلی پایین یا آسیب دیدن یا کثیف شدن رادیاتور اینترکولر توربو باعث افزایش احتمال داغ شدن و ناک در موتور و آسیب می‌شه. پس :
از بهترین روغن موتور و فیلتر و سوخت موجود استفاده کنید (مطابق دفترچه و توصیه سازنده خودرو) و ترجیحا از مکمل‌های بنزین تقلبی رایج در بازار شدیدا پرهیز کنید. از رادیاتور اینترکولر که جلو رادیاتور اصلی پائین سپر جلو خودرو خودرو قرار داره در مقابل برخورد اجسام و فشار آب بالا موقع شستشو (کارواش) و کثیف شدن توسط گل و لای و حشرات حفاظت کنید .
همیشه قبل از خاموش کردن موتور چند ثانیه صبر کنید تا دور چرخش توربوشارژر پائین بیاد .
ضمنا بهتره همیشه از پمپ بنزینهای مورد اعتماد سوختگیری کنید که بنزین یورو 4 یا سوپر داشته باشند .

دوستانی که هفته دوم اردیبهشت فعالیت نداشتند.
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 6
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 1346
  • بازدید کلی : 14151
  • کدهای اختصاصی