آب داخل باک مشکلیه که هرکسی باهاش روبرو خواهد شد . آب از راههای مختلف وارد باک بنزین میشه مثلا موقع بارندگی یا شستشو بدلیل درست بسته نشدن درب باک یا آب مخلوط با سوخت دریافتی موقع سوختگیری در جایگاهها ، و مقدار کمیهم حاصل از میعان رطوبت هوای ورودی به باک در هوای سرد !
نشونه وجود آب در باک بد کار کردن و لرزش شدید موتور و گاز نخوردن صحیح موتور حین حرکت در جاده است و اگه میزان آب زیاد باشه روشن نشدن خودرو موقع استارت زدن . آب داخل باک نخست به پمپ بنزین و باک و سیستم سوخت رسانی آسیب میزنه و سپس به موتور.
خیلی اهمیت داره که به محض تشخیص ورود آب به باک برای جلوگیری از خسارت به پمپ سوخت و انژکتورها فورا آب رو از باک تخلیه کرد و اصلا فکر خوبی نیست که اونقدر رانندگی کنیم که باک خالی شه یا همه آب همراه سوخت وارد موتور بشه!!!
تنها راه حل : تخلیه باک خودرو و پر کردن با سوخت مناسبه و اضافه کردن افزودنیهای تجاری به اصطلاح از بین برنده آب داخل باک اصلا راه حل مناسبی نیست .
نکته : چون آب از بنزین سنگینتره همیشه در کف باک زیر سوخت جمع میشه و اولین چیزیه که توسط پمپ سوخت خودرو مکیده و به موتور فرستاده میشه آبه .(در مواقع اضطراری با جدا کردن لولههای سوخت متصل به فیلتر بنزین و قرار دادن این لولهها در یک ظرف جمع آوری و چند بار باز کردن و بستن سوئیچ خودرو برای فعال کردن پمپ بنزین آب کف باک به سرعت توسط پمپ سوخت به بیرون تخلیه میشه)
نکته : همیشه از محکم بسته شدن درب باک مطمئن بشید چون موقع بارون و شستشو ، خصوصا تحت فشار کارواش آب وارد باک میشه . از هر جایگاهی خصوصا جایگاههای قدیمیکه مخازن زیر زمینی فرسوده دارن سوختگیری نکنید !!!
بهتره در روزهای بارانی و مواقعی که تانکر سوخت رسان در حال تحویل محموله خود به مخازن جایگاه هستن از سوختگیری صرفنظر کنید !